Før renoveringen:


Nøglehåndtering

Hvis du har en BEKEY, så kontakt os, så vi kan sende en medarbejder ud for at fjerne den.

 

Hvis arbejdet i din blok er afsluttet, er du velkommen til at aflevere nøgleboksen på vores kontor, så vi kan returnere den ekstra nøgle, der ligger indeni – med undtagelse af følgende adresser:
Primulavej 4 og 10 samt Kløvervej 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22 og 24.

 

Ryd arbejdsområdet indenfor

Vi ønsker naturligvis at forårsage så få gener som muligt, men det er vigtigt, at vores håndværkere kan udføre deres arbejde effektivt. Derfor skal adgangsveje og arbejdsområder være fuldstændig ryddede. Dette gælder blandt andet løse tæpper, møbler, værdigenstande m.v. – se tegningen nedenfor.

 

Vi arbejder stadig på at udskifte vinduer, altandøre og belysning på anden sal, og derfor har vi brug for adgang til boligen for at kunne udføre arbejdet. Der skal være 1 til 2 meter fri plads, hvis det er nødvendigt for at gennemføre arbejdet. Du vil modtage en separat besked med præcis information om, hvor meget plads der kræves.

 

Gardiner, persienner og rullegardiner skal fjernes inden opstart. Har du brug for hjælp til at få dem fjernet, skal du kontakte KBS-Drift.

 

Indbo container

Vi kan tilbyde en container til opbevaring af begrænset beboer ejendele i den periode, hvor vi arbejder i din lejlighed. Vi skal blot underrettes, hvis du har brug for det. MT Højgaard eller KBS kan ikke yde assistance til at flytte dine ting til containeren og der er ingen forsikring.

Under renoveringen:


Kæledyr

Der må ikke være kæledyr i de områder hvor håndværkeren arbejder.

 

Arbejdsro til håndværkerne

Det er vigtigt for sikkerheden og kvaliteten i arbejdet, at vores håndværkere kan arbejde uforstyrret. Vi beder dig derfor om at tage hensyn og ikke at forstyrre håndværkerne, mens de er i din bolig eller i opgangen.

 

Lad os venligst afslutte arbejdet, før du kontakter os. Hvis der efter afslutningen viser sig at være noget, der mangler eller ikke er udført korrekt, er du naturligvis velkommen til at kontakte os, så vi kan tage hånd om det.

 

Støj - beboervogn
Vi placerer en beboervogn i området (se byggepladsplanen), hvor du kan gå hen, hvis du har brug for et sted at trække dig tilbage, mens vi arbejder i din bolig.

 

Støv
Vores arbejder i din bolig vil støve, og derfor opfordrer vi dig til at overdække de ting, som du ikke kan fjerne fra rummet, vi skal arbejde i. Dog skal ting altid  fjernes, så der er plads til håndværkerne. 

Du kan få noget afdækningsplastik kan afhentes på ejendom mester kontoret.

 

Efter renoveringen: 


Mestergennemgang

Du vil modtage en varsel om Mestergennemgangen. I den forbindelse vil hver entrepriseleder fra underentreprenører besøge din lejlighed for at gennemgå det udførte arbejde. Skulle der være mangler eller fejl, vil de sørge for, at en håndværker kommer og udbedrer disse.

 

Mangelgennemgang
​Kort efter renoveringen laver vi en gennemgang af din bolig for at sikre os, at der ikke er nogen fejl eller mangler.

​Efter alle mangler er udbedret.

​Du vil i forbindelse med gennemgangen modtage et skema fra KBS/Rådgiver, hvor du kan skrive de mangler/skader, som du mener er sket i perioden, hvor der har været arbejdere i din bolig.